Fortsätt till huvudinnehåll

Så här är det...

Sen i måndags har jag gått på nutrilett-kur, dsv jag har ätit och druckit utifrån ett kick-start paket från nutrilett. Paketet köpte jag på hälsokost på Ikano-huset för 300kr och innehöll:
  • 5 påsar shake's (choklad och jordgubb)
  • 10 påsar grönsaksbuljong
  • 5 bars i olika smaker
  • 4 pasta (2 tomatpasta och 2 ostpasta)
  • 5 desserter (choklad och vanilj)
Jag har under en längre tid stått still, jag går ner för att stå still för att sen gå upp. Det här var ett test från min sida för att se om jag kunde få igång det igen. Själva ätandet har gått bra, vissa dagar har jag ätit "vanlig" mat bortsett från att jag skippat kolhydrater och det har funkat bra. Visst har det sett otroligt gott ut när Lokförarn har ätit pasta och köttfärssås men det är bara att stå på sig! :)
Jag åt vanlig mat helt igår vilket gjorde att jag avslutade min kur idag, behöver jag säga att jag njöt i stora skalor igår... Det var riktigt mumsigt med påskmat! :)

Hur som haver, det har fungerat bra och jag har lärt mig massor av det här. Som t ex att jag faktiskt har karaktär när jag väl bestämmer mig. Vågen visar 2kg minus sen i måndags och det känns riktigt bra att man faktiskt minskat, eller som Lokförarn sa... Det kanske inte är så konstigt när du inte ätit ?!?
Nu återstår det bara att se hur det står till på måndag, då det är dags att väga sig igen...
Och vet ni, jag har knappt ätit godis under påsk!?! Jag menar, jag godisråttan nr 1 har knappt ätit nåt, kanske smakat nån enstaka bit men långt ifrån det vanliga påsksnasket...
  

Kommentarer

  1. Jag har inte druckit nån påskmust!

    Å bara ätit lite godis.... så jag är jättenöjd.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Låter ju fantastiskt! Bra jobbat! Hoppas du fått igång det igen och att du fortsätter att minska!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …