Variant på fredagsmys

I många familjer är det tacos som fredagsmys och så även i villa Ekliden. Men den här gången gjorde jag en variant på det som är något matigare. :)

Tacogratäng
4 portioner
400 gram nötfärs 15 % fett
1 hackad rödlök
100 gram champinjoner
1 st Paprika, röd
1 msk matolja
en påse Santa Maria tacokryddmix
1 dl vatten
2 dl crème fraiche
0.5 dl matlagningsgrädde 15 % fett
2 klyfta Vitlök
salt och peppar
200 gram majschips
100 gram Ost 31%

Instruktioner
Bryn köttfärs, rödlök, champinjoner och paprika i matolja. Tillsätt kryddmix och vatten. Rör om och koka utan lock i 5 min.
Blanda creme fraiche, grädde, salt och peppar samt vitlök i en bunke. Strö chipsen i en ugnsfastform och lägg på köttfärs- och grönsaksblandningen, på med creme fraicheblandningen och sen chips igen. Strö över riven ost.
Gratinera i 200 grader i 6-10 min.

Smaklig spis! :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?