Så hade dagen passerat

Ja, så var väl söndagen förbi kan man väl nästan kalla det. Tänk att tiden går så fort jämt och ständigt och inte har jag fått mycket gjort idag men man behöver väl slö-slappar-söndagar också eller hur?
Fast jag har ju dammsugit, både uppe och nere, kört en maskin tvätt och sen pysslat lite med att plocka undan så helt sysslolös har jag inte varit idag.

Ska göra mig en kopp te, glo lite på tv och sen faktiskt läsa i min bok, Parfymen, av Patrick Süskind.

Den handlar om ett litet barn som kommer till världen under en grov träbänk i fattigkvarteren i Montmarte, Paris, av en mor som rensar fisk. Utspelar sig i 1700-talets stinkande Paris och man får följa pojken Jean Baptiste Grenouille som saknar kroppslukt och som bär på en hemlighet. Han är född med ett luktsinne så fint att han i mörkret kan följa en enskild människa rakt genom stinkande folkmassor och på flera km avstånd.
Doften blir hans besatthet, hans passion och till slut hans yrke - parfymörens. Den mest utsökta doften finner han hos unga oskuldsfulla  kvinnor, kvinnan i sig bryr han sig inte om utan det är doften och den måste utvinnad genom konstens alla regler. Men utövandet är bundet till ett fruktansvärt villkor... (text taget från baksidan av boken)

Jag har inte kommit så långt men den verkar bra...

Ska dela med mig av ett recept från gårdagen, jag gjorde tacogratäng här hemma som var riktig god. :)

  

Kommentarer

  1. Det låter om en bok jag skulle kunna tänka mig att låna......fast inte nu, har alldeles för mycket kurslitteratur jag ska läsa.....
    <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?