Vilken underbar dag!

Efter snöovädret igår, både med snön som föll och vinden som ven, gjorde landskapet här i Ekliden otroligt vackert. Som jag i ett tidigare inlägg skrev, med risk att bli lynchad sticker jag ut hakan och säger att jag gillar vintern.
Det kan ju verka motsägelsefullt då jag förra året skrev här i bloggen att jag inte ville ha mer snö eller mer vinter. Men i det här fallet är det annorlunda, när snön väl ligger och som den gjort den här vintern legat länge gör det inget att det kommer mer snö. Men om den försvinner och kommer tillbaka när man "vant" sig vid barmark och ett par plusgrader, mja då är jag inte intresserad längre.

Jag längtar också till våren och till sommaren och kommer tycka det är underbart när den kommer men just nu är det vinter och det finns inte ett skit att göra åt det. Så det är bara att gilla läget, ut i snön och gör en snöängel och låt barnasinnet ta över. ;)



  

Kommentarer

  1. Otroligt fina bilder du bjuder på tjejen! Vi tycker rätt lika om vinern du och jag! En sund inställning! Härlig dag för dig! Vår sol försvann på eftermiddagen, men det var skön så länge den varade... Ha en fin kommande vecka!

    SvaraRadera
  2. ängeln blev jättefin!
    är dock lite sliten i kroppen nu efter att ha flyttat så mycket snö......man fick ju lyfta högt då det inte finns så mycket ställen att lägga snön på längre.....men visst är det vackert och det var underbart med lite solsken på näsan idag!
    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?