Vilken dag...

Vilken underbar dag det har varit idag, solen har lyst från en klarblå himmel, kylan har bitit i kinderna och jag har slutat tidigt. Kan det bli bättre än så?
Jodå, det kan det... Lokförarn var ledig fram till kvällen och eftersom jag hade tidig dag kunde vi utnyttja dagen på ett bra sätt, dvs i skogen på en bilfri väg, med kamera och ryggsäcken med kaffetermosen och ca 30 stycken rådjur. :)
Vi har ett ställe vi brukar gå på och nu hade markägaren ställt ut höbalar (traktor-bajs) som rådjuren/hjortar/älgar får mumsa och när vi gick på vägen och rundade en krök stod där ca 25-30 stycken rådjur som mumsade, men som fick en väldans fart när vi kom och störde.

Det var en underbar promenad, som avslutades med en kopp kaffe som sagt. :) Middag hemma sen och så iväg till simhallen för lite simning och vattengympa.

Skönt med fredag i morgon, Lokförarn kommer hem till kvällen och sen är det en ledig helg. Men om det blir så ledigt vet jag inte, vi har lite grejer som måste göras plus att ett par olika besök som är inbokade. Lokförarns syster är hemma i Sverige igen och nångång under helgen blir det en träff, vilken dag är dock lite osäkert än så länge.
Det tråkiga är att min systerson Isak fyller 10 år på måndag och i går fick jag en inbjudan till kalas på söndag för att fira honom. Tyvärr går ju inte det så det får bli en tripp längre fram då vi åker upp, men presenten har jag relativt klar och jag hoppas/tror att han kommer gilla den. :)

Tänk vad tiden går, Isak blir redan 10 år...

Nu till planeringen för morgondagen!

  

Kommentarer

  1. han blev superglad över presenten! Bara säg till när det passar, men du ska veta att han är ganska ivrig.......=)
    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?