Vintern tar sitt tag igen!

Okej, jag gillar vintern och jag gillar snön men något jag däremot inte gillar är när det framåt vårkanten ska töa, bli slask och bara allmänt tråkigt... Nu verkar det ju inte vara dags än på ett tag, att det ska töa och slaska för idag när jag klev upp visade termometern på -17grader...
Hua, det blev till att ta fram långkalsongerna igen, dagen innan klarade jag mig med lite tjockare strumpbyxor. Kom till jobbet och kände att det var allt lite kallt även inne så jag tog aldrig av mig dem, långkalsongerna alltså.
Ju längre dagen gick desto kallare blev det, så pass att det slutade med att jag gick med mössa inne, M1 gick med termobyxor, M2 gick med täckväst och M3 gick med filt slängd över axlarna. När vi plockade fram termometern inne visade den på 13grader, fy attans så kallt det var.
Ungarna frös inte, de for ju runt och lekte så de höll sig allt varma...


Okej för att det är härligt med snö och är det vinter så ska det vara vinter men jag vet inte om jag vill möta isbjörnarna inne?!?

  

Kommentarer

  1. Min termometer visar just nu -20, burr! Men jag håller med dig om isbjörnar inomhus, vi har oxå haft kallt på jobbet, blir inte ens varm utav att jobba. Hos oss stänger de av värmen under jullovet, tydligen så jobbar det inga " viktiga " personer då, bara vi...;)Kramen ♥

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?