Längtar...

Idag har det äntligen blivit av, nu är vår Paris-resa bokad och "levererad"... Nu räknar jag ner till i början av mars för det är då det bär av. Det blir en tidig resa, redan här från Linköping sett... planet går 06.40 på morgonen den 10 mars och incheckningen är väl 2 timmar innan eller vad är det? Har inte kollat upp det men det blir nog bra, jag lär vara så hög ändå på själva grejen att resa att jag lär inte vara trött. Vet hur det var när vi åkte till London, då gick planet strax efter 7 så det är ju nästan samma sak... :)
Vi har beställt vår resa via MrJet.se så det är ett paket med både flyg och hotell. Som jag tidigare nämnt är Paris indelat i arrondissement och ju närmare city-kärnan du kommer desto dyrare blir det men det beror dock helt och hållet på vilken sida av kanalen man bor på. Vi har tittat på hotell på "norrsidan" om kanalen och där har det varit dyrt även med 2-stjärniga hotell. Men medan vi satt och bläddrade hittade vi ett 4-stjärnigt hotell i samma prisklass som de 2-stjärniga men det hotellet låg på "södersidan" om kanalen. Efter mycket diskussion blev det iaf det här hotellet, Villa Panthéon, ett jättefint hotell även om färgsättningen inte är den bästa... ;) För att få någon hum om var det ligger i Paris kan ni glutta lite via den här länken, det roliga med google.se 's kartor är att man kan promenera på gatorna fast jag sitter hemma i Sverige... Vi har redan promenerat hotell-gatan ner och kikat runt. :)

Åh, vad jag längtar...

Idag har det varit kallt, fast jag ska inte klaga för jag vet att många har haft det kallare... Bestämde mig för att gå en sväng, kände att jag behövde göra det för att köra ett pass på crosstrainern idag (igen, har stått på den både måndag och tisdag) var inte aktuellt.
Även om det var kallt och snön yrde var det otroligt vackert ute, jag gillar vintern! :)



  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2