Så var julafton förbi för den här gången...

Och vilken ljuv och mysig julafton det var. :) Tänk, i år fick vi en vit jul... en vän skrev i ett sms igår; en vit jul överträffar alla julklappar i världen och jag är beredd att hålla med henne. :)

Lokförarn dök upp hemma runt halv tio efter att ha jobbat hela natten, åt frukost med mig gjorde han innan han hoppade i bingen för att sova ett par timmar innan det bar av.
Den tiden gav mig möjlighet att träna, duscha, fixa och trixa lite här hemma. Däremot blev det ju lite stressigt när klockan började närma sig halv tolv och han fortfarande inte hade kommit upp. Vi skulle vara borta till ett, och innan dess skulle jag klippa honom, han skulle duscha, vi skulle byta julklappar och sen hämta upp mormor för att åka vidare till Gistad.
Kvart i tolv ringde klockan, tjugo över tolv bytte vi julklappar, ett par minuter över ett var i hos mormor...
Vi kommer alltid sent, det är väl vårt signum antar jag...

Men jullunchen intogs hos Lokförarns moster och morbror i Gistad, gott som alltid. :) Iår fick jag sällskap till Kalle av Lokförarns systersons tjej och så morbror förstås men jag undrar om de inte sov båda två...
Tomten kom även till Gistad och hade paket till oss, oväntat eftersom vi säger (varje år) att vi inte ska köpa julklappar till varandra.
En härlig dag led mot sitt slut och det var dags att bryta upp, det var en lugn och skön julafton med god mat i goda vänners sällskap, fast i år saknades två stycken. En som inte finns hos oss längre och en som valt att jobba utomlands i ett halvår och inte hade möjlighet att komma hem.

Idag händer inte mycket, snön yr utanför vårt fönster. Det brinner i kamin och vi dricker varm choklad, undrar om det inte blir en film eventuellt senare.
Undrar bara vad man ska äta idag? Julmat?!? ;)




I Gistad måste det tilläggas att det finns en hel tomtearmé, något större än min. ;)


Vad tyckte Lokförarn om sina julklappar då? Den aboslut bästa tror jag var massagespindeln han fick, den använder han stup i kvarten. :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?