Gott gotti gott gott!!

Ikväll här har jag pysslat lite igen, har bakat en kaka (eller många små kakor i form av muffins).
Hos Sara med bloggen, So so I'm still a rockstar!!! läste jag första gånger om kakan, har aldrig tidigare hört det förut. Var vid ett senare tillfälle och handlade på COOP och gick förbi godisdisken (läs gick fram och tillbaka framför för att jag hade svårt att bestämma mig) fick jag se ett recept hängde ovanför alla Polly-påsar. Tog ett och har sen dess bakat det iaf 2 gånger...
Den som snusar och gillar chokladbomber skulle kanske säga; fint som snus...
Jag säger bara; Give me the pollykaka!! ;)

Men här kommer iaf receptet

Pollykakan

3 st ägg
2 dl socker
250 gram mörk choklad
175 gram smör
1 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smör och choklad tillsammans i vattenbad. Vispa ägg och socker poröst. Rör ner chokladsmeten och tillsätt vetemjöl. Rör tills det blir en slät smet.

Häll sedan i påse Polly, rör om försiktigt så att det fördelas jämt i smeten. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 30-35 min.
Servera gärna med glass eller grädde

Min modifiering:
Jag följer receptet fram till att man häller i pollyn, efter det fyller jag ca 12 muffinsformar och sen fyller på ett gäng polly'sar i varje muffinsform. Och sen gräddar jag i samma gradantal i ca 15-20min...

Mumma!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?