Gillar du sill?

Jag gillar sill, jag älskar sill skulle jag till och med kunna dra till med. :)
Sill är nog bland det bästa jag vet och därför tänkte jag dela med mig av ett recept på hemgjord sill, som vi gjorde till middagsbordet idag. :)

Västerbottenostsill
Portioner: 4, tillagningstid 20min
Ingredienser
1 burk 5-minuterssill i bitar à 420 g
2 hårdkokta ägg
1 dl matyoghurt
1/2 dl majonnäs
1 1/2 dl riven västerbottensost
1/2 dl skuren dill
2 tsk dijonsenap
1/2-1 krm cayennepeppar
salt

Gör så här
1. Låt sillen rinna av, skala äggen och skär i bitar. Blanda matyoghurt, majonnäs och ost. Rör ner dill, senap, cayennepeppar och smaka av med salt. Vänd ner sillen och äggen. Låt stå någon timme innan serveringen.
2. Servera sillen på bröd eller med kokt potatis.



recept och bild, lånad från ICA.se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?