Foto-blogg?!?

Man kan ju börja undra om jag har en fotoblogg, så mycket foton som jag skickar in den senaste tiden. :) Men när man står med nävarna i bröddeg eller skorpmassa eller håller i brödkaveln till pepparkaksdegen så är det svårt att skriva ett inlägg. :)
Tur att man har en sony ericsson (vet inte om andra mobiler har samma funktion) så att man kan fota och lägga upp här.

Som sagt, idag har jag haft häcken full med brödbak, det har varit farmors bröd, mammas supergoda saffransskorpor och pepparkakor. Sen lagade jag och Lokförarn fläskytterfilé efter ett recept han hittat nånstans. Supergott var det och efter det var jag rätt slut, kände mig trött och ja, bara upplagd för att få lägga upp benen i soffan med något gott att dricka. :)
Men icke, handling stod på schemat där jag också skulle lägga paket på lådan, så nu är det gjort och jag har lagt upp fötterna och blev till och med bjuden på en helt okej Irish Coffee.
Blir en tidig kväll trots att det är lördag, Lokförarn har jour imorgon från 7-15 så han kliver upp nångång halv 4 och jag tänkte ställa klockan på tio i 7 för att glo på lucia på tv, en kopp te, smörgås och så tända det tredje ljuset... men sen går nog jag och lägger mig igen. ;)



Kommentarer

  1. Det doftar nybakat!
    "Häcken full"...i deg?
    Ähum...

    Å för lat för att logga in mig är jag också.
    /Krigarinnan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?