Fortsätt till huvudinnehåll

Du fattas oss...

Den 29 mars 1918 föddes det en liten fröken, som fick tilltalsnamnet Gunborg.
Hon växte upp och träffade kärleken Åke och bildade familj, fick en dotter och en son. Åke jobbade som rörmokare medan Gunborg var hemma med barnen, Gunbritt och Janåke. Livet hade sin gilla gång, barnen växte och flyttade ut och även dem träffade kärleken, Janåke gjorde det till och med två gånger. :)
Barnen fick i sin tur barn och helt plötsligt hade både Åke och Gunborg blivit både morfar och mormor men även farfar och farmor. Det var en salig blandning av både pojkar och flickor, Morgan och Christina, Jonny och Carola och till sist Leila och den 26 oktober 1978 kom det sista barnbarnet som fick namnet Sara. Under min uppväxt var jag aldrig på dagis eller fritids, utan jag var hos farmor och farfar. Jag bakade bröd med farmor om dagarna, jag sov middag på farfars arm och snarkade ikapp med honom, vi gick i skogen och farfar täljde flöjter åt mig och farmor lärde mig äta spenat.

Idag har barnbarnen barn och det är inte några heller, jag tror nog bestämt att de är 15 stycken till antalet och då har inte alla (läs jag) fått några än.
Idag, den 29 december 2009 fick en livshistoria sitt slut, min farmor drog sitt sista andetag och somnade in.
Hon har det bra nu, hon har återförenats med min farfar som hon har saknat sen han gick bort för dryga 13 år sen. Hon har även återförenats med sin dotter som togs ifrån oss alldeles för tidigt, hon får återse min mamma igen och alla de andra som finns där uppe och som fattas oss härnere. De får ta hand om varandra tills resten av oss kommer.


Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans...


Kommer sakna dig farmor

  

Kommentarer

  1. Hej gumman!
    Sänder en kram till dig ♥.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer läsa nyheterna i morgon, så det är därför jag har på mig den där klänningen till jobbet. :)

    SvaraRadera
  3. Det kunde man inte ha sagt bättre! Vilken fin hyllning till en härlig farmor, själv var jag ju hos mormor........men hon hade en speciell plats i mitt hjärta. Det som tröstar mig nu är att hon faktiskt har fått komma hem till farfar som hon längtat efter ända sen han drog sitt sista andetag......
    Deras kärlek till varandra har alltid varit min förebild, även fast de hade varit i lag länge fanns kärleken där och det var härligt att se hur farfar kunde ge farmor ett kärleksfullt nyp när han gick förbi henne.....nu är de tillsammans igen!

    love U
    <3

    SvaraRadera
  4. Men gumman då , så fint du skrivit im farmor. Tänk att vi pratade om henne igår, känns lite märkligt..tänk att hon får vara hos farfar som hon längat efter så länge , och att hon har det bra nu. Det blir kramisar på torsdag och man får lipa hos oss, det gör jag rätt ofta , typ nu också .. kram !!

    SvaraRadera
  5. Så fantastiskt fint du skriver om henne!

    Skickar en stor stor kram ♥

    SvaraRadera
  6. Vad fint skrivet. Jag beklagar din sorg.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …