Att det ska vara så svårt...

Jag har varit och köpt julklapp till Lokförarn idag, men jag har ett problem?!?
Hur ska jag lyckas hålla mig till att vänta med att ge honom den? Jag vill ju ge den nu...
Har även inhandlat julklapp till jobbet, på torsdag i nästa vecka ska vi ha julklappsrace och middag tillsammans. Det ska bli najs, riktigt najs faktiskt!

Imorgon är det Lucia-firande på jobbet, halv 6 ska jag vara på jobbet, bre mackor och brygga kaffe, fixa och trixa men som tur är, är jag ju inte ensam. Kvart i 7 kommer barnen (ombytta) med föräldrar, mor- och farföräldrar i släptåg och blir avlämnade. De vuxna går till gymnastiksalen och sen kommer vi. Efteråt samlas vi alla (tror vi räknade till 60 personer exkl barnen inräknat) och äter tomtegröt, skinksmörgås och dricker kaffe... Många barn följer med sina föräldrar/mor- eller farföräldrar hem och det blir rätt lugnt på förskolan och det är då vi i personalen "dör"... av utmattning. Då har det liksom varit full fart sen halv 6...
Men det bästa är, det är roligt, uppskattat och otroligt vackert och då är det värt alltihop!


Kommentarer

  1. det är så mysigt med lucia! Isak var ensam stjärngosse i tåget och jag höll på att spricka av stolthet......det finns inspelat så du kan se det nästa gång vi träffas....

    Ha en underbar lucia!
    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?