Annandag jul

Idag började mellandagsrean och jag har inte varit nere på stan. Jag försöker undvika den rean, just för att det är så mycket folk. Även om jag gillar att shoppa och gillar att göra fynd, gillar jag inte stora folkmassor i affärerna där man får tränga sig fram för att överhuvudtaget ha någon möjlighet till att hitta nåt.

Så istället för att springa på stan och göra av med en massa pengar, har vi här i Ekliden haft middagsgäster. Pappa och Rakel har varit här och ätit julmat med oss, i år hade Lokförarn letat reda på ett sillrecept som vi var tvugna att testa. Jag och Lokförarn gillade det men inte pappa eller Rakel. Här har du receptet, om du vill testa. :) 
Vädret väl inte det bästa för pappa och Rakel att resa i för tydligen fick de stanna 4 gånger mellan Katrineholm och Norrköping för att skrapa rutan. Hua, tur att det inget hände på vägen ner, väntar dock fortfarande på att de ska höra av sig om att de är hemma igen.
(medans jag skrev, ringde far och meddelade att de var tillbaka i Eskilstuna igen och att det hade varit tufft på vägen, moddigt och eländigt.)


Kvällen lutar åt tv-soffan igen, chokladpraliner och en cider eller ett glas vin.
Vad tänker du göra ikväll?

Kommentarer

  1. Jag tycker att sillreceptet lät gott!

    Vad gjorde jag igårkväll? Jo, jag skjutsade hem yngsta dottern till Uppsala sen satt jag i soffan med ljus och glögg - myyys!

    SvaraRadera
  2. Jag var där...men jag var först av alla, och hann titta igenom allt innan kaoset bröt ut. Det är det enda man kan göra. Jag vägrar trängas bland reasugna galna människor, som inte räds ett åtal för misshandel i jakten på fynden. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. ha en god fortsättning!
    själv strosar jag fortfarande runt i morgonrock (klockan är 14)och det är så skönt!

    sköt om er, en massa vinterpussar
    syrran <3

    SvaraRadera
  4. Undrar om det var därför det inte var någon klack från Linköping på Hovet igår? Det var så tomt på deras läktare, men jag hoppas verkligen att det inte hände någon allvarlig olycka - har inte kollat...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?