Tips från IKEA...

Igår när jag satt på IKEAs kampanjsida Gilla julen (klicka på länken och du kommer dit), hittade jag ett pyssel från en bloggare som har fått i uppdrag av IKEA att pyssla. En jättekul sida och initiativ från IKEA där man får en massa idéer. Tipset jag fick var att man kunde göra små söta ljuslyktor på ett enkelt sätt med ljusstaken GALEJ, äggvita, en pensel och strösocker. Slutresultatet är jättegulligt...




Här kan ni se resultatet hos mig och jag tycker allt att de är lite söta. :) Visst jag har väl inte lyckats vara så pass noggrann med varken äggvita eller socker, men övning ger färdighet.
Ett enkelt men effektfullt pyssel, som de flesta har hemma. Även om man inte har just ljusstaken GALEJ från IKEA, kan man ju ta vad som.


Kommentarer

  1. Sådana ljuslyktor har några av mina barn gjort på dagis/6-års, de tog med egna glasburkar hemifrån och när de var klara dekorerades de med ett rött band och ett klisterhjärta. Ett suveränt pyssel för små och en bra julklapp till släktingar! (Fast jag funderar på om de inte hade något lim istället för äggvita... vet inte säkert)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2