Snart stundar advent...

Så var det advent snart, första advent och äntligen får vi tända det första ljuset... :)
I Ekliden har det inte adventpyntats nåt än, jag hade tänkt att i morgon skulle det ske. Planen jag har är även att vi ska ta oss förbi Brunneby Musteri på deras julmarknad. Men det återstår nog för att se hur Lokförarn mår (han har blivit "fuk") och sen också hur tiden passerar. Annars är det en snabb fönstertvätt, gardinbyte och uppsättning av diverse ljusstakar och adventsstjärnor som ska fram. Plocka mossa och pynta adventsstaken ska det också göras förstås.

Idag har jag testat en av julklapparna, tror att det kommer bli bra men det återstår att se. Kan ju inget säga så jag får återkomma senare om vad det gällde. ;)
I torsdags var det lite julklappsshopping som stod på tapeten, det blev lite rekognisering också så jag är nog rätt färdig med de flesta klappar. Sånt gillar jag för jag vet att tiden fram till jul nu är rätt späckad... Den här helgen är det julmarknad och adventspyssel ena dagen, tända ljus och åka på skyltsöndagen i Motala och träffa en vän, ev baka "farmorsbröd" och nånstans därefter ska jag ta det lugnt med en glögg. :) Man ska ju få njuta av ljusen också, inte sant?


jag bjuder på förra årets adventsljusstake

Nu ska jag umgås med min sambo...


Kommentarer

  1. Åh, tusen tack! Vad glad jag blir :D

    Hoppas du får en jättemysig helg :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?