Nu blir jag fanimej förbannad!


2-3 gånger har det nu ringt i hemtelefonen, ett 08-nr (08-50112059, någon som känner igen det?) och när jag svarar blir det tyst för att sen få en kopplingston. Jag blir så trött på det, jag har sagt det förr och jag säger det igen. Varför kan man inte säga; åh, förlåt då har jag nog ringt fel. Kan det vara så svårt?

uppdatering: (hittat på missatsamtal.se)
Tysta samtal
Idag använder sig nästan alla Telemarketing-företag av en dialer. Dialern är ett växelsystem som ringer upp folk via en dator. Svarar någon i andra ändan så kopplar datorn ut samtalet till en ledig säljare. Finns det ingen ledig säljare just då så lägger dialern automatiskt på. Detta är anledningen till att dessa tysta samtal uppstår.

Klippt från Cints konsumentnyheter, om problemet med tysta samtal:
"Tysta samtal bryter mot god marknadsföringssed 2006-04-10 Så kallade "tysta samtal" har blivit ett vanligt fenomen, skriver Vlt. Hos en drabbad har det ringt två-tre gånger i veckan från telemarketingföretaget Sitel Nordic AB. - Vi använder ett datoriserat system som ringer upp. När någon svarar ska det kopplas till en av våra agenter, men agenterna hinner inte alltid svara och då finns det ingen i andra änden, förklarar Sitels VD. Enligt Magnus Karpe, sakkunnig på Konsumentverket, bryter de tysta samtalen mot god marknadsföringssed."
http://vlt.se/pengarjobb/konsument/1.337192

Kommentarer

  1. Hej å tack för hälsningen!

    Snöfallet på min hemsida är ett plugin som heter falling snow, men är för wordpress och fungerar inte till din sida.
    Du får söka på google :o)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Anmäl ditt nummer till Nix telefonregister, så slipper du sådana samtal!

    SvaraRadera
  3. Är anmäld till NIX men det hjälpte inte i det här fallet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?