Min första advent...

Så var det dags för oss att tända det första ljuset, härligt. :)
Jag har "bara" tänt första ljuset i den lilla staken, jodå jag har två en på övervåning och en på nedervåningen. En med karameller i och en med en-kvistar. Och den på nederplan har jag inte tänt än, ska ordna mig en kopp te, pepparkaka och saffransbulle och sätta mig och läsa en jultidning och då, då ska jag tända den...


tomtemor och tomtefar pussas lite i ljusskenet, än så länge har de tid för sånt. :)

staken jag inte tänt än...

Vilken dag jag har haft det, varit i Motala idag på skyltsöndagen. Min söta vän Åsa har stått på torget tillsammans med sin vän Annelie och sålt deras egna sydda alster. Åsa syr barnfiltar, dregglisar och annat smått till de små medan Annelie syr barnkläder. Och vilka fina grejer de hade gjort, inte dåligt.


Jag hoppas ni fick en hel del sålt, tjejer?

Knallade runt lite och kikade i affärer, hade planer på att shoppa lite julklappar men så mycket klappar blev det inte. Var till favoritbutiken Allrummet och myste i deras sortiment, en osalig blandning av inredningsprylar, allt från den vita lantliga stilen till lite mer robust. Köpte två ljuslyktor och en ny ord-sten med ordet Kärlek på, ni vet sånt man aldrig kan få nog av. :) Blev även tipsad av Åsa att en ny inredningsbutik hade öppnat, Josefinas rum, en underbar liten butik som gick i vitt, vitt och återigen vitt... Det var som en dröm! :) Jag lär göra återbesök i butiken... många gånger! :)
Köpte en förpackning med pepparkakste och två stycken dekorationer i form av den franska liljan

inte den bästa bilden, det speglades alldeles för mycket i skyltfönstret.


små söta påsar med doftande vadd, som dekoration eller i byrålådan

Var även en sväng till ÖB, hade tänkt köpa en ny stjärna till sovrummet men det var slut. Hade velat ha en likadan som jag satt upp vid köksbordet men så blev det inte. Det fick bli en julgranskula med belysning i istället från ICA, det blev riktigt sött i sovrummet med den till de röda julgardinerna och med spetsen.
Tjejigt som Lokförarn sa... :) Får visa bild senare, den vill inte som jag vill så jag återkommer...

Nu blir det lite adventsfika...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?