Lantligt och ljust


Något vitt, något grått,
något nytt, något fått,
något gammalt och slitet,
något blankt, feminint och slitet ...

Jag är så sugen på att pyssla inne, har så många idéer och tankar på vad jag ska göra... Har dock bara ett litet problem, var nånstans ska jag börja?!? Oavsett var jag börjar så blir det ju en serie av fortsatt pyssel, eftersom våra rum går ihop på nederplan, finns inga naturliga "rum" utan bara ett stort så att säga.
Jag, som många andra, gillar det ljusa och lantliga stilen. Den är fräsch och ljus, charmig och romantisk... så som ett hem på landet borde vara. :)
Jag har köpt en bok, en liten tipsbok som i sin tur gjort mig alldeles tankspridd. Mycket fint och tjusigt i den och en bok som gav mig många idéer till vad man kan göra.




Idag var vi iväg en sväng till Motala, en fika hos goa vänner och som i sin tur gav mig möjligheten att diskutera det här. Att göra det med Lokförarn gör jag ju förstås också men får kanske inte samma respons på mina idéer, if you know what I mean? ;)
Innan vi var där, stannade vi vill i Borensberg för uttag av pengar, jag gick därför in på Götas boning, en liten butik i hjärtat av Borensberg som är lite "shabby chic"-influerad. Tjusiga grejer som attan har dem, jag hittade en liten ängel som fick följa med mig hem. Urtjusig är den iaf, lovar en bild när ljuset är bättre... :)

Var nånstans ska jag börja?!?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2