Idag har vi kalasat!

Idag har vi har vi haft kalas på förskolan, vi fyllde 3 år och bjöd alla barnen på glass. Den enda gången som vi äter sötsaker hos oss på förskolan, det är ju liksom inte okej numera att äta sött.
Barnen tycker ju det är underbart och när det blir så sällan som det sker gör det ju bara mer uppskattat. :)
Vi hade även en liten tjeja som fyllde 5 år idag, så det blev dubbelkalas och sånt gillar vi.


Utöver det kalasandet, hade förskolerådet fixat så att Lollo Asplund, ni vet han som kom på äppelmelodin Om du har ett äpple vill du dela det med mig? Minns ni? Han var och spelade och sjöng för oss, barnen tyckte han var skoj, vi i personalen (iaf jag) blev barn igen, då det var många av sångerna som jag kände igen och kunde sjunga med i. :) Jag försökte leta reda på ett klick på youtube men jag fann inga...
Varje gång vi får besök av musiker och som spelar gitarr blir jag så sugen på att lära mig spela. Tänk vad roligt våra sångsamlingar skulle bli på jobbet. Barnen skulle tycka det var roligare än vad det är idag även om vi gör vad vi kan för att hålla barnens intresse, men så tänk vad en gitarr kan göra...



Kommentarer

  1. håller med dig om att det vore superkul att kunna spela gitarr.....men mina fingrar räcker inte till, jag får sjunga istället!
    love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?