Fundera, planera och "surf-era"

Jul snart, om någon missat och julklapps-inhandlingen ligger på min lott här i Ekliden. Lokförarn är inte det största fan'et av just julen och överlämnar "allt" julpyssel till mig, som för övrigt ÄLSKAR julen. :)

Det jag gör nu, är att jag funderar, planerar och "surf-erar" (mitt "rimord" för surfa, det skulle ju liksom passa de andra två orden. :)) fram olika julklappar. Jag hittar många ställen som ger mig tips och idéer till vad man kan inhandla. Till Lokförarn är jag nästan färdig, ska bara lyckas komma till och få känna och klämma lite på grejen jag tänkt.
Till helgen är det första advent, det innebär en hel del adventspyssel som ska fram. Som tur är jobbar Lokförarn och slipper undan då jag pysslar. Det innebär lite städning, dammning, framplockning av julgrejer, byte av gardiner och diverse annat och allt detta sker till tonerna av julskivornas numero UNO Peter Jöbacks "Jag kommer hem igen till jul"... så underbar! :)

Och när allt är fixat här i Ekliden, tänder jag första ljuset, slår upp en kopp glögg och tar en pepparkaka och njuter...


förra årets första advents-ljus

Eftersom det inte snöar in real life får man väl fixa det i bloggen, har sett ett på ett gäng olika bloggar men lyckas inte hitta så jag får det i min blogg. Nån som har tips?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?