Fortsätt till huvudinnehåll

Drömma om julen?

Usch, vilket tråkigt väder... grått, grått, grått och nästan så pass tjockt att man kan skära i det gråa med kniv. I morse när jag vaknade regnade det rätt ordentligt, i sidled till och med.
Hade tänkt mig en morgonpromenad idag men fick ge mig, så entusiastisk är jag inte att jag promenerar i ösregn.
Nej, nej, nån måtta på det får det vara...

men en liten promenad blev det sen på eftermiddagen

Jag måste ju börja med det roligaste, jag har fått en bloggaward och det är väl inget som jag är direkt bortskämd med. Det är skoj med sånt men är inte jätteledsen över att jag inte får så många... :)
Men idag fick jag två, en av Anni en chokladälskade kvinna som jag träffat på ett forum där vi hade ett gemensamt intresse. :) Eller vad säger du Anni? Och den andra kommer från Babsan kommer den andra. En go människa som jag träffat på samma ställe som Anni.

Tanken med den här awarden är väl att berätta 7 saker om mig själv som ni inte visste. Undrar hur det ska gå till, jag tror nog att de flesta som läser min blogg vet det mesta om mig men jag får helt enkelt försöka. :)

Har lyckast gå ner 30kg (hittills)
Jag är en hejare på att steka raggmunk
Jag brukar göra mina egna julkort
Rätt duktig på att teckna och texta
Har en liten tatuering (ska föreställa en skorpion) på skulderbladet
Gillar att brodera
Tycker om att sjunga

Inget avancerat kanske men det var svårt att hitta 7 saker som ni inte vet. :)
Nu ska ju denna award och uppmaning skickas vidare och jag sänder den till ett gäng goa bloggare
Elin , Åsa , Anna , Terese
så jag säger vassego! :)

Idag har jag varit iväg och hälsat på hos Lokförarns mormor, skrev ju att jag skulle göra det igår men menade idag. Jag ringde henne precis i samma ögonblick som hon skulle hälla upp kaffe åt sig så jag lyckades pricka in det perfekt. :) Satt hos henne en stund och pratade lite. Innan jag åkte dit, var jag på ÖB och inhandlade diverse hudkemikalier som var slut här hemma.
Framme i kassan gjorde de reklam för saffran, ett paket 0.5gr kostade 29kr, jösses! Men jag köpte två, iår hade jag inte tänkt göra några lussekatter utan det får bli "mammas goda saffransskorpor" som är taget ur Leila Lindholms kokbok, a piece of cake... Goda som Sören är dem! :)
Lokförarns mormor trodde inte på mig när jag sa vad de kostade utan jag fick helt sonika plocka fram kvittot för att bevisa. Fast 29kr är väl inte så farligt ändå, har hört andra som köpt för dyrare kronor.

Lagom så här års brukar det vimla av tomtar i affärerna, små tomtar som finns i små röda påsar... Vet nån vilka jag menar? Jo, då min svaghet... skumtomtarna! Fy så goda dem är! Köpte med mig en påse och norpade även åt mig tidningen Drömhem och trädgårds jultidning, så efter mitt blogginlägg och en viss annan surfning så ska jag hänge mig åt den och drömma om julen. :)




Kommentarer

  1. Ouups, jag skickade en till dig i morse med!...

    Så var det med det!

    SvaraRadera
  2. jag köpte min första skumtomte-påse igår.....det lär inte bli den sista heller då jag precis som du är svag för de röda gubbarna!
    Fast allt godis är gott........
    Love U

    SvaraRadera
  3. Hur kunde jag missa att du fått en av Babsan? Inte för att det gör så mycket, men det är ju kul att få sprida dem lite ;-)

    Och så löste du uppgiften galant, tycker jag ♥

    SvaraRadera
  4. Anni, jag missade med att jag fått en av Babsan. Men jag gjorde inte som du och skrev 14 saker utan det fick räcka med 7. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Sommar 2017, del 2

Vi åkte hem och mellanlandade dels för att det var dags för sophämtning samt vägning hos vv för mig. Jag hann tvätta upp det vi använt under första delen och tur var det för tvätt har vi med oss hem nu. 🙈 Vi for på fredagen och första stoppet var i Borensberg för att tanka lite vatten hos Eldarna. Vi har inget bra vatten som vi vill ha i vattentanken i bilen. Sen knappade vi in Laxå på gps'en för ett litet stopp på systembolag och Ica. Kan säga att i Laxå känner alla alla, vilket gjorde att jag blev rätt så uttittad på Ica. 😜😂Andra stoppet blev Hällefors, ett ställe som tydligen var en gammal restaurang som numera var nerlagd. Men att stå på deras veranda och titta ur över landskapet var fantastiskt. 

Nästa stopp var Sälen, jag som aldrig åkt slalom har heller aldrig varit i Sälen. Vi såg startfållan till Vasaloppet och juvelen fick jobba hårt i backarna upp. Vi parkerade bilen och gick en bit på södra Kungsleden innan vi parkerade bilen nere i Lindvallen. Bestämde oss för att lå…