Så hade söndagen passerat...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen
det finns två dagar på hela veckan,
fredag och söndagkväll...
Ny vecka i morgon och den här veckan ser inte alls lika fullbokad ut som förra veckan, det känns skönt. Det enda som är inbokad med jobbet är en föreläsning på onsdagkväll som handlar om mattepåsar. Vi har ju bestämt på jobbet att vi den här terminen ska jobba med matte i dess olika form i våra familjegrupper och då passar ju en matteföreläsning perfekt. Så just nu håller jag på att lära barnen sifforna 1, 2, 3 för att senare gå vidare med de andra. Färg och form är ju återkommande samt mängd, det är rätt skoj när man märker att de hänger med, de små sötnosarna. :)
Den här veckan innebär också att jag äntligen får gå på vattengympa på tisdagen, det är liksom den bästa dagen då deltagarne (tanterna) är som "goast". Ett härligt gäng som saknar en när man är borta. :)

Ikväll har jag snuggat på Blossa 09, helt okej och god men inte nån glögg tyckte jag. Till det mumsade vi goa lunchpepparkakor och ost.
Recept?
Nu kallar sängen, lika bra att hoppa i kojsen så man får några timmars skönhetssömn. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?