Rosa månad...

Det är väl ingen som missat att det är tuttmånad nu. :)
Rosa bandet finns överallt och jag stödjer självklart. Mamma hade ju bröstcancer... Men är det nån som vet skillnaden på de olika banden?
Det finns ju det ljusrosa som är designat och sen finns det ju ett mörkrosa men vad är skillnaden? Jag köpte det sistnämnda igår på Åhléns för 20kr...

Idag köpte jag rattar, det är väl ok att äta godis om det är för en god sak? ;)
Tidigare idag blev jag även en rosa hjälte, bli det du med vettja! :) Klicka på bilden så kommer du dit direkt, bara ladda upp en bild så stödjer du den goda saken.


Kommentarer

  1. Efter mycket googlande fann jag info från 2007, det kanske gäller i år också?
    De två banden som säljs under kampanjen skiljer sig åt:

    – Cancerfondens rosa band, som i år designats av Lars Wallin, säljs bland annat på Lindex, Ica, Apoteket, Scandic, Pressbyrån, plus i en mängd olika butiker och föreningar. Syftet med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj är att öka medvetenheten om bröstcancer och samla in pengar till cancerforskningen, säger Marie Hammargren på Cancerfonden.

    Det lite mörkare, nästan cerisefärgade bandet, levereras gratis av Estée Lauder till BRO till förmån för Bröstcancerfonden och bröstcancerföreningarna. BRO:s band säljs bland annat på Åhléns och Kicks.

    – BRO-bandens intäkter går till stipendier, stöd till cancerdrabbade, deras anhöriga, kontaktpersonsverksamhet och en ytterst liten andel till flärd, vilket exempelvis kan gå till inköp av baddräkt och tatuering av ögonbryn. Men BRO för också vidare medel till cancerforskningen, säger Marie Hammargren.

    SvaraRadera
  2. Saknar dig!
    Hoppas du har det bra, vi får höras på telefon snart och försöka hitta en dag att träffas på.
    Håller på och gör om hos mamma, tänkte ta bort ljuslyktorna då den ena är spräckt men jag vill behålla ängeln.....
    Ställer dit en batterilykta och sen tänkte jag eventuellt köpa en ny lykta för att kunna tända ljus också......

    Love U
    syrran

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?