Att leva med en lokförare?

Att leva med en lokförare är inte alltid lätt... helgens ledighet som man kan se fram emot gäller inte honom. Ungefär varannan helg har vi ledigt tillsammans och det känns ju sådär. Samtidigt som fördelen med att han är ledig mitt i veckan är helt okej ändå.
Att sen se till hur han jobbar, dagar, kvällar och nätter, som idag. Vi hann äta tillsammans innan han åkte till jobbet, jobbar hela natten och kommer hem i morgonbitti och då behöver han sova... för att senare på kvällen åka och jobba igen. :(

Hur ska jag nu göra kopplingen från Lokförarns jobb till bilden? Jo, så här...
På jobbet har vi byggt upp en tågbana till barnen, målat ett landskap på bordet och sen klistrat fast tågbanan. Det här borde ju ha varit en uppgift som gjuten för mig? ;) Men det var svårare än jag trodde att få till det, men till slut gick det och vad tycks om resultatet?
Visst är det tjusigt? Borde kanske lägga in bilden i CV'n så kanske jag kan söka jobb på Banverket. ;)

Kommentarer

  1. Jag känner igen det där med Lokförarens arbetstider, fast min man var tidigare inom en helt annan branch. Ofta fick jag frågan hur jag stod ut med att ha det så, men jag var van... och vi tröttnade inte på varandra för att vi träffades för ofta.

    Snygg tågbana du fixat med barnen på jobbet.

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Har ni fröknar byggt eller har barnen varit med och bestämt och hjälpt till?
    Ha en trevlig helg!
    Love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?