Sentimental så säg?

Igår fixade vi en del här hemma, Lokförarn målade och jag pratade i telefon... Schysst arbetsfördelning så säg. *hihi*
Nä, skämt åsido, jag pratade i telefon men hjälpte nog ändå till att måla runt lister och kontakter, rensade även en av bokhyllorna för att kunna få lite ordning. I en pappkasse stod det (tillsammans med dammråttor) en plastlåda som en gång i tiden tillhört mig mor och som jag glömt att jag fick efter mammas bortgång.
Med andakt lyfte jag upp lådan, bortglömd som den blivit och alldeles dammig fick den komma upp och se dagens ljus igen. Lådan innehöll alla mammas gamla recept, en låda från lätt 70-tal med tillhörande recept. Det var ju aldrig nån diskussion om lådan skulle stanna eller inte men den var tvungen att rensas. Det tog jag tag i, alla gamla urklipp från tidningar och andra ställen fick åka i tidningsinsamlingen men när jag kom till de recept som mamma skrivit själv, kunde jag inte kasta dem. Mamma hade ett speciellt sätt att skriva, precis som iaf 2 av sina systrar, de blandar stora och små bokstäver när de skriver men inte på ett sätt som stör. Man tänkte inte på det då, nu gör man det för det är synomymt med mamma. =)
Men som sagt jag hade inte mage att kasta dem även om det var recept som jag VET att jag inte skulle tillaga själv kunde jag inte kasta ut dem. Det var ändå något min mamma lagt ner tid i att skriva av/ner och det kändes i hjärtat. Sentimental så säg?

Mamma lagade aldrig piroger så varför ha receptet?
Jag har gjort det och lär inte göra det igen för det var då alldeles för bökigt. =)

Kvällen idag är lugn, har precis tänt i kaminen och väntar på att Lokförarn ska ringa och säga att han är på väg hem. Kanske dricka ett glas rödvin, det är ju ändå fredag och det är ju nice med nåt gott. Middagen blev nåt hopkok med mozarellafylld lövbiff och bönsalsa, låter dock godare än vad det var.
Tv; Let's Dance eller På spåret? Det blir nog det första och väntar med På spåret till Lokförarn är med, det är trevligare att se det tillsammans och kunna glänsa när JAG har rätt, vilket är egentligen alldeles för sällan. ;) Lokförarn är ju ödmjuk och säger inte så mycket när han har rätt... *hihi*

Kram

Kommentarer

  1. jag har kommit på mig själv att använda samma sorts K som mamma när hon skriver......det är så man reagerar när man ser det.
    love U

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2