Solens vara eller icke vara...

... det är frågan?
Influensa, vad är det för ett påhitt... vem har kommit på den sjukdomen? Jag kan bara säga att vitlök, hostmeducin och allt annat som kan tänkas behöva för att "slippa" åka på denna eländiga influensa ska inhandlas. Jag vill INTE ha den, tack så mycket!!

Vädret idag har varit under all kritik, plus grader, disigt, småregnigt, kladdigt och allmänt "urrigt"... Det är då man saknar solskensdagarna som var nu i julas, minusgrader och snön... Får väl se fram emot våren antar jag då vintern har nog gjort sitt hos oss, tyvärr måste också tilläggas. Fotade lite i julas då solen sken, termometern visa minus och snön låg på backen och idag hade jag kameran med mig också... Vilken bild väljer du? ;)


Idag har vi fixat och trixat här hemma, lagat god mat (eller jag ska inte ta åt mig äran utan det får Lokförarn göra), promenerat med Lokförarn och nu ikväll har jag varit och gympat. Så gött det känns nu när jag sitter här. =)
Har planerat morgondagens mat och motionens för veckan, ska bara föra in den på Ekliden i rörelse, veckans steg har väl varit sisådär med... men det ska införas ändå.

Tjingeling/


Kommentarer

  1. JA, jobba på att låta bli att smittas. Det är inget vidare ska jag säga. Ligger här i soffan. Hostar och känner febern härja i kroppen. Men nu har jag tagit en Treo, så jag hoppas att den börjar värka så jag kan laga lite potatis och löksoppa. Måste ju ätas också. Nyttigt då helst. Å så ska Thea (dottern) gilla det också. Många parametrar... :)

    Trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Duktig du är på att planera in veckans motion ; )
    Så långt har inte jag kommit!

    Ha en trevlig kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2