Sara kan själv

När man surfar runt bland olika bloggar blir man lagom inspirerad att fixa lite på sin egen blogg. Det som blogger.com ger en är inte mycket såvida man inte är superduktig på html-kod, vilket jag inte är som vi har konstaterat. Jag har länge velat ha en snyggare "header" med både bild och text än vad som utlovas från blogger.com. När jag var ute på min lilla promma idag funderade jag på hur jag skulle ordna till och fixa, göra en liten skiss med både bild och text som jag lite försynt skulle lämna över till min bror J som kanske kunde fixa det. Men så när jag loggar in på nätet och kollar runt lite bland de bloggar jag brukar kika på hittar jag en sida via Fru Evelina. Sidan heter Picnik och där laddar man upp bilder, fixar och trixar tills man hittar en (eller flera) som man är nöjd med. Man kan spara ner på datorn och låta sidan spara en kopia om man nu skulle känna för det... det var en himla skoj sida och där lär jag nog leka runt lite. =)
Visst blev det snyggt? Och nu behöver jag ju inte be bror J det utan Sara kan själv. =)


Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?