Första arbetsdagen på det nya året

Ja, idag var det dags igen. Ta tjuren vid hornen och kliva upp till klockan i ottan... trött som sören var jag men det var ju tvunget att gå så är det ju bara. Väl på plats blir det rätt skoj ändå att se arbetskamrater och alla barnen eller de som redan börjat. Många barn har lite jullov även denna vecka men jag tror de flesta är tillbaka i morgon.
Men det var en lång dag idag, mitt onsdagsschema är ändrat från 7.30-16.30 till 7.30-17.00 och den där lilla extra halvtimmen gör himla mycket, mer än vad jag trodde.
Blev en promenad på lunchen, en kortis då jag hade sällskap med M som i sin tur inte var klädd för kylan. En annan har ju vanan inne, långkalsonger, pälsmössa... dock blåste det och det trodde inte jag så halsduken missade jag kvar i skåpet.
Imorgon är det en tidig dag, så det kommer bli en lång promenad för mig när jag kommer hem. Lokförarn ska åka iväg till svärföräldrarna i morgon så han lär nog inte vara hemma och då kan jag utnyttja tiden som jag vill. =)

Min bror J, som är kunnig på hemsidor har suttit och försökt lösa ett litet problem jag har. Min signatur som jag lägger in är (idag) en bild men jag vill ju inte lägga in den som bild. Jag vill ju inte ha ramen runt som det blir på de bilder jag lägger in. Låter det logiskt?
Men idag när jag kollade min mail, finns där inte bara ett mail från J utan två. Två stycken med en hel del html-koder och förklaringar som var som gallimattias för mig, men jag förstod vad han ville säga. Inte var det lätt och inte tror jag heller att jag kommer lära min just den koden för min signatur utantill. Tur är att man kan spara, kopiera och klistra in... =)

uppdatering:
Tyvärr fungerade det inte eller så är det säkert jag som gör fel... ;)


Kram

Kommentarer

  1. Prova igen ; )
    Skam den som ger sig!
    Datorer brukar kunnaa leva sitt eget liv ; )))

    Ganska skönt att det är vardag igen, rutinerna faller liksom på plats igen ; ))

    Men, jag längtar till helgen!!!!

    Ha en skön kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?