Dålig på att blogga...

... kan man lugnt säga att jag varit nu i dagarna som varit.
Men här i Ekliden letas det bil för tillfället. Vår lilla röda räser har (troligtvis) dragit sin sista suck och kommer nog aldrig mer att vakna. Tänk om man hade haft en bilmek som granne... =)Eftersom vi bor som vi gör och vi jobbar en bit från hemmet så blir det svårt med en bil. Jag har närmare än Lokförarn men det är banne mig inte roligt att ge sig ut på skogsvägar med cykel när det är halt och har snöat. Ja, jag kanske låter som en bortskämd barnunge men då får jag göra det...
Var och kikade på bil idag, blev inget med den. Ska ringa på några imorgon och förhoppningen är att vi i morgon har en bil till här hemma. Det vore skönt att kunna "släppa" den oron...

Annars har lördagen inneburit ett besök hos svärmor och svärfar, Lokförarns syster var hemma från den stora staden och middag bjöds det på. Älggryta med potatis och gele och det var så gott... Fick även med oss lite kött hem, vildsvin. Det är nåt jag aldrig ätit eller tillagat så det överlämnar jag i Lokförarns "magiska matlagningshänder". =)


Kram

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?