Åka kommunalt

Idag har jag varit miljövänlig... eller kanske inte? Jag har inte kört en stor härlig v70 själv utan jag fick helt sonika åka buss när jag skulle in till "stora" staden idag. Lokförarn var ju tvungen att ha bilen för att komma till jobbet och då blir det problematiskt för mig. Som tur är har jag Mari som ställer upp och kommer och hämtar mig. Gulliga henne...
Skulle ju in till stan idag för lite lyxbehandling, jag skulle fixa naglarna. Jag brukar (ibland, lite då och då, när jag vill göra mig lite fin) göra en förstärkning på mina egna naglar för att på så sätt få naglarna lite långa. Nu, som jag tidigare nämnt, var det dags att ta bort och gör om. Så nu är jag urtjusig... =)

Var tidigare ikväll iväg och tittade på en bil som var lite intressant men jag vet inte. Jag kan ju inget så om bilar och vet väl inte riktigt vad man ska glo på och allt det där. Men allt sånt sköter Lokförarn medans min uppgift är att se över servicebok, söka uppgifter på transportstyrelsen om fordonet samt "trycka" på varje knapp jag kan hitta när vi provkör. Tryckandet är rätt skoj måste jag säga...
Nu återstår det att se om det blir den eller inte, hur som haver får Lokförarn skjutsa mig till jobbet i morgon och så hoppas jag att jag får åka med Mari hem, vilket jag inte tror är något problem...
Dock innefattar detta ett annat problem, vi på förskolan är anslutna till ett EU-projekt som träffas en gång i månaden. Självklart är detta möte imorgon men jag kan inte ta mig dit för jag har ingen möjlighet att komma iväg, bussar går inte i anslutning och bilen finns ju inte. De andra som också ska åka har antingen semester på förmiddagen eller är sjuka... *woopie*
Jag blir kvar på förskolan och jobbar jag... :(

Nu säger jag gonatt!
Tjingeling

Kommentarer

  1. Heeej Sara! Nu har jag hittat din blogg igen. Hade din gamla inlagd som favorit, men sen försvann den och jag hittade inte dig... MEn nu så! :-)

    Stor kram till dig, alldeles för längesen jag kikade in ju! KRAAAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?