5 januari får bli min vändpunkt

Idag börjar mitt nya liv, idag gör jag en omstart på Viktklubb.se och jag har satt etapp-mål på 5 kg. Var slutmålet ligger har jag ingen aning om utan det får min kropp avgöra, hur den mår och hur jag mår. Det är ju det som är det viktiga och inte vad vågen visar...

Jul och nyårshelgen har inneburit en massa gott, både i fast och i flytande form och det har resulterat i en viktuppgång på 2.5kg. Det är inte kul att se men det är bara att bita i det sura äpplet och faktiskt göra något åt det. Jag vet att jag kan så nu gäller det bara att lägga in en högre växel och köra. Jag ser inte bakåt utan jag ser framåt och det viktiga är inte vad du äter mellan jul och nyår utan vad du äter mellan nyår och jul som är det viktiga.

Stegmätaren är på igen, idag visar han (SAM) 9183 steg och det känns bra. Målet till en början är att ligga runt 10 000 steg om dagen. Det ska jag fixa. =)
Motion som är planerad iform av grupprörelse är förstås vattengympan som drar igång igen vecka 3, den vanliga gympan drar igång på söndag den 11 och då är jag där. Har varit urdålig under hösten, men med sjukdom var och varannan dag så har det inte varit läge för det.

Promenader och stavgångsturer är planerade med, när möjlighet finns ska de göras på morgonen.
Så ser min plan ut, nu ska jag bara förverkliga den!


Kram

Kommentarer

  1. God morgon!

    Blir så imponerad av ditt beslut om vikten ;)))

    Hur fungerar viktklubb.se???

    Ha en bra dag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Jag hittade hit från Lena och ville lämna ett litet avtryck efter mig i din jättetrevlig blogg!!
    Jag har också börjat min resan mit några kilo mindre. Det verkar vara en helt del som ahr det som mål nu ;-)
    Ha det så bra!!
    Kram Sinna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2