Snö...

Yes, vi har fått snö och mer är det beräknat i natt. =) Me likey!
Imorgon var det fredag (igen), tiden går så fort...
Lucia-firande blir det i morgon, jag får möjligheten att se ett "ordentligt" luciatåg då Bergvallaskolan (låg- och mellanstadie) firar tillsammans med Hällaskolan (högstadie) så det ska bli himla skoj. Jag tycker Lucia är en vacker tradition, så pass vackert att jag brukar bli tårögd. Ska hålla tårarna borta i morgon... ;)
Just pga av det här förstår jag inte diskussionen som pågår/pågått i Motala en tid tillbaka, om Freddy som blev av med luciakronan trots att han blev vald av eleverna på skolan. Rektorn sa nej till spektaklet och "ordkriget" var igång... Nej, Lucia var ett kvinnligt helgon och inget annat sen får man diskutera kvinnliga och manliga tomtar hur mycket man vill...
Frågade Lokförarn igår om han tänkt köpa nån julklapp till mig år, (jo han brukar göra det) och då svarar han att om jag berättar vad jag vill ha så ska han försöka fixa det. Nu råkar det ju stå still i hjärnan på mig...
- Vad vill jag ha?!? Hjälp!
En vän sa så här till mig: På de andra resterande 11 månader så är det inga problem att säga vad man vill ha men så fort december visar sig så vips säger det i huvudet och allt är borta...
Jag kan inget annat säga än att tiga och samtycka...

En promenad blev det idag, blev först hämtad på jobbet av Lokförarn och sen gick vi en sväng. Tog med mig kameran men mörkret föll rätt snabbt så det blev inte så många bilder.
// Sara

Snön har fallit på nyponbusken och gett den ett litet täcke

Kommentarer

  1. Nu har jag länkat till denna blogg istället ;))

    Ha en skön kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?