Lycka

Idag är jag lycklig, lycklig över att det kommit en hel massa snö.

Jag älskar snön, när snö är snö och inte nån grått blask.

Det vore underbart med en vit jul, med en massa snö och många minusgrader.

Har hört att det det ska bli bra många minus i morgon,

hoppas på det så att snön får ligga kvar över helgen så man kan ge sig ut och njuta av den.


Väntade på bussen i morse men den dök inte upp,

vet inte varför men jag fick snällt knalla hem igen och ta bilen till jobbet.

När strålkastarna lyser upp snön, den som ligger på backen och den som hänger

på träden kände jag ett "lyckorus", så underbart vackert.


Jag ska banne mig flytta till Norrland...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?