igår, idag och i morgon

Jaha, idag var man tillbaka på jobbet om det så bara var för en utvärdering över hösten som passerat. Vi skulle ha haft en träff den 5 januari då vi ansåg att det var ett rätt okej datum och man fick vara långledig över jul och nyår. Jag erbjöd mig därför att jobba den 22-23 dec för att få semester idag och i morgon. Men så kommer vår chef och meddelar att resten av enheten ska träffas idag och vi bör följa "strömmen". Sagt och gjort men under protest från mig och Y eftersom vi ville vara lediga...
Idag får vi då beskedet att de andra hade träff den 22 och det är bara vi i Klockrike som träffas idag. Men vänta, har inte berättat det "värsta" än... Anledningen till detta är för att vår chef hade tänkt vara ledig den 5?!? Hennes ledighet blev helt plötsligt viktigare än vår...
Hela dagen har man spenderat inne, suttit vid en dator och skrivit en utvärdering. De kallar mig "hackern" på jobbet för att jag skriver fort så då får jag sitta där. Tur är väl det, annars skulle jag nog somna.

I morgon ska jag träffa Åsa i Motala, det ska bli nice. Ska gå en sväng på stan och kika lite, fika och prata en massa strunt. Lokförarn jobbar inatt och ska få sova i morgonbitti så då drar jag iväg så han får sova ostört. När han sen vaknat och jag kommit hem ska vi uträtta lite ärenden.


Bilden är tagen igår från Stjärnorp ut över Roxen

Kommentarer

  1. Din chef verkar inte vara klok!
    Usch för sådana ledare....lider med dig
    Love U

    SvaraRadera
  2. Fy för chefer!
    Måste vara ett speciellt släkte!!!!

    Hoppas du får en bra dag i dag!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2