En dag i min smak


Idag har lucia-firande stått på schemat, redan halv 9 gick barnen och vi lärare till "grannskolan" och tittade på det oerhört vackra luciatåget. 2:or, 5:or och 9:or lussade så fint och sjöng så vackert. Ångrar att jag inte hade med mig kameran. De sjöng mina favoritlåtar bland annat Julen är här men också en rätt söt variant på stalledrängen och en superfin melodi om legenden Lucia, vet inte vad den hette men vacker var den.

Har även varit nere på stan idag, skulle till Gunilla och fixa naglarna. Så nu är jag så tjusig så. =) Tanken var att göra mig lite "julfin". Smet även in på Kappahl och hittade en kjol åt mig och julklapp till Lokförarn. Lyckades komma iväg och fixa julklapp nr 2 åt Lokförarn men jag ska se om jag kan ordna med mer. Gillar att ge bort saker. =) Passade även på att kliva in på Tebladet och inhandla Glögg-te, ett underbart gott te som dyker upp runt juletid.
På väg till resecentrum sen fick jag ju se all julljus som numera huserar i Linköping, vackert? Mja, det är väl en tolkningsfråga som ligger hos betraktaren. Eller vad tycker ni själva?

Snön har fallit här hela dagen och jag hoppas verkligen att det får ligga kvar. Att det ska töa bort gör mig bara deprimerad... *suck*
Resecentrum i "vinterskrud"

Kommentarer

  1. Ha en skön kväll!
    Älskar "Julen är här"!!!!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?