Bloggkrönika 2008

Skulle man försöka sig på en bloggkrönika innebär ju det att man går igenom alla blogginlägg man skrivit under ett år... Oj, säger jag bara. Vad många jag har skrivit, det trodde jag inte. Och jag skriver på ett roligt sätt på ett antal ställen. =)

Men här kommer en kort summering av 2008 i Ekliden!

  • Januari: hade inte börjat blogga än men i Ekliden inhandlades det nya sköna och underbara sängar. Äntligen har vi "varsin" 90 säng i stället för att dela på en 120...

  • Februari: gullvivan kikar upp, lite trött vid soptunnan, något tidigt. Det var mycket rörelse och motion för min del, mycket vikt. Det gick tydligen rätt bra med. =)





  • Gullviva vid soptunnan (feb)

  • Mars: Jag belönade mig med en ny mobil, fast jag kanske inte riktigt behövde. Hittade en cd-skiva med foton, hittade ett från mammas begravningskaffe. 16 mars kommer det snö och jag når -25 kg i viktminskning. *jippie*
  • Bild från mammas begravningskaffe (mars)

  • April: "Hedemora" får en son, Wilmer. Sluta äta godis?!? Öh, hur länge funkade det då?!? Manifestation, tänd ett ljus för Engla. Får bära bomullshandskar då jag fått utslag på händer och smörjer med kortison. Vinner ett bud på Tradera ang en handväska, ropade in den för under 100-lappen.

  • Maj: Föreläsning med Mia Törnblom, nice! Hittad en ny Magnum-favvo "Mayan Mystica". Jag klagar på att det är varmt. Thessan fyller 30 år och vi överraskar henne. Vågen visar -28.6kg totalt


  • Juni: Åker till Ullared för första gången, kul och supertrevligt! Shop til you drop bara... Ett intenstivt date'ande med en viss chief inspector börjar utan Lokförarns vetskap... ;) Vågen visar -29.8kg totalt
Parkeringen vid GeKås i Ullared (juni)








  • Juli: mammas födelsedag 8, skulle ha fyllt 59. Vinner ett skönhetsset via tidningen iForm. Partar med tjejerna, firar namnsdag(ar) i kärringveckan. Åker "Sommen runt", bor på ett B&B och guppar som en flytboj i sjön Sommen.
  • Augusti: hjälpte till på ett bröllop, serverade och dekorerade tårta. Spenderade mycket tid i en badvik i St Anna. Mamma varit "borta" i 2 år. Bokar resa till London och byter blogg

  • September: "reser" tillbaka till 80-talet, party, benvärmare och dans i neon

Bettan "Linda Evans" och jag
på 80-talsfesten (sep)

  • Oktober: Jag och Lokförarn firar 5 år, tiden går fort. =) Jobbarkompisen blir mormor för första gången till en liten Malva. Jag och Lokförarn åker till London mellan 24-29 oktober, under tiden firar vi min 30 års dag.

  • Poserar lite snyggt framför Tower bridge (okt)







  • November: "byter" jobb/blir utlånad till en mellanstadieskola, jägarns i min lilla låda så kul det var. Hade 30-års kalas och får en "massa" presentkort på Expert, köper mig en ny kamera.

  • December: mycket recept/mat, pepparkakor, saffransskorpor, julbord och en hel del tomtar som cirkulerar i inlägget...

Det var en summering av mitt 2008, nu är frågan;
Hur blir 2009?

Kram kram


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2