Adventsstjärna

Igår var jag in till Tornby och ICA MAXI för att inhandla en ny adventsljusstake till fönstret på ovanvåningen. Medan jag gick där bland "alla" grejer kom jag på att jag skulle nog ha en stjärna eftersom det kan vara kul att ha något annorlunda för en gångsskull. Gillar egentligen inte (pappers)stjärnor utan ska det vara stjärna får det gärna vara en i trä eller nåt annat.

Hur som haver, hittade en i papper trots allt och köpte den. Den blev kanonbra i fönstret, stor och härlig hänger den där trots att det är en pappersstjärna. Köpte även julstjärna, en röd och en vit samt 3 supersmå. De stora blommorna står i fönstret hos ljusstjärnan och de små står i en burk på köksbordet.

Det enda som saknas nu är det där vita som ligger på backen ute...



Brasan sprakar gott bakom ryggen på mig i nuläget, tekoppen står bredvid mig och min undran jag har är:


Kan livet vara mer underbart? =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?