Tisdag vecka 32

Jaha, så var vi på tisdag i vecka 32. Är det nu jag ska påpeka att om ca 20 veckor är det jul?!? ;)

Jaja, regnet har lugnat ner sig och blåser gör det fortfarande, dock inte som igår. Trodde att huset skulle lätta från marken och fara iväg med oss. Hade ju inte varit dumt om det gjort det och beslutat sig för att landa ute vid kusten, gärna på en lite ö. Men önska går ju...
På jobbet är det lugnt, barnen är inte så många än (8st) så man hinner göra en massa grejer förhoppningvis. Samtidigt blir det väldigt långsamt då "inget" händer och man går lite och sparkar sig trött... Men inte ett dumt sätt ändå att börja en vecka efter semestern.

Intaget av mat idag har varit helt okej, blev dock en bit äppelpaj med vaniljsås nu ikväll till en kopp kaffe. Käkade även på jobbet idag, brukar ju inte göra det utan jag vill gärna ha egen mat med mig för att veta vad jag stoppar i mig. Lokförarn lagade korvstroganoff idag när jag kom hem, inte helt dumt att nån annan lagar maten ibland. =)
Imorgon är tanken att jag ska äta stroganoff i matlåda och köttfärslimpa till kvällen och mina planer brukar fungera men så kommer vi till problemet med småätandet. Att ta ett äpple, en kaka, bulle eller en smörgås vid mellanmålet som är svårt att låta bli. Försöker dricka mycket vatten men blir ju så svälld och förbannat kissnödig att jag tror jag inte gör annat än springer på toaletten. Måste försöka låta bli allt mellan målen... svårt ibland och ibland går det...
Får kanske lägga till en dagens meny vid sidan om texten för att jag verkligen kan se vad jag ska äta och inget mer...
Tål att fundera på. =)

Kram på er!

Kommentarer

  1. Har precis kommit hem från bio med Bettan. Såg Mamma Mia, en helt underbar film.....tänkte på mamma under filmen och nu sjunger jag bara en massa abbasånger.....
    Miss u
    love U
    syrran

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?