Nackont och blomplantering

Jaha, idag var min första semesterdag som jag spenderat själv. Lokförarn åkte hemifrån redan runt halv 12 för att jobba iaf fram till halv 12 i natt. Så han lär inte vara hemma förrän efter halv 2 nångång. Trist men så är det...

Imorse vaknade jag av att jag hade ett riktigt träligt nackspärr, det gör skitont och köra bil är inte att prata om. Det funkar ju men jag är nog inte direkt nån bra förare... Hur som haver var jag iaf iväg idag (med bilen) och inhandlade lite blommor till vår lilla "groggis" som vi kallar vår pergula. Blommor till hängamplarna, hängkrukorna på väggen samt blomlådan och till fönsterbänken. Tur hade jag då de hade rea, man fick fylla upp en kartong för 100kr. Me likey... =)
Nu är det iaf jättegulligt i vår lilla groggis, det känns iaf mer välkomnande med lite blommor.

Annars har jag städat lite (med nackont är det svårt men det gick), bäddat rent i sängen samt tvättat. Började läsa Mons Kallentofts Pesetas och vet inte riktigt vad jag ska tycka än... Återstår att se iaf.

Tjingeling!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?