Mums... =)

Igår var vi ute på "lokal" och åt och mumsig var det. Jag åt en slussvaktarpanna med fläskfilé, oxfilé, nån form av dijonsenapssås, baconkross med färska champinjoner och till det var det klyftpotatis. Allt detta serverades i en gjutjärnsstekpanna, det var lite kul och allt sköljde jag ner med ett glas gott rödvin. Det blev ingen cykling till Kanalkrogen
för lokförarn kom hem "försent", tåget hans var försenat så det blev bil. Och eftersom det var min semester som skulle firas så blev det ju han som fick köra... *hihi* Men gott var det... =)
Efter det gick vi en sväng i Berg, det är oerhört vackert i Berg så jag fotade lite och så avslutade vi det hela med en mjukglass i vandrarhemskiosken.

Imorgon bär det av mot Eskilstuna/Strängnäs, det ska bli jätteskoj att komma "hem" lite. Se syrran och barnen, pappa, tjejerna och hälsa på hos mamma och få prata en stund. Jag ska åka med lokförarn till Hallsberg för att sen åka tåget därifrån. I Eskilstuna sen hämtar min far upp mig och bjuder mig på lunch hemma, efte det får jag låna bilen av honom (gulle du) så jag kan åka till syrran.
Lördag sen hoppas jag på att få träffa tjejerna, kanske gå ut och ta en öl eller nåt. Har kameran laddad så den åker med och förhoppningsvis blir det lite bilder. =)

Kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?