Händelserika dagar...

Det var ett tag sen jag var inne här och skrev. Det känns som om jag inte riktigt hunnit med det.
Sommarfesten i onsdags blev lyckad, de flesta av föräldrarna kom och barnen sjöng vackert. Vädret var inte riktigt på vår sida utan det kom en skur men försvann rätt snabbt igen. Jordgubbarna gick åt, alla 15 liter. =) Nästan 12 liter vanlijglass gick åt med. Gott var det...

I fredags styrde jag kosan neråt landet, tillsammans med tre tjejer från jobbet åkte vi till Ullared. Jag har aldrig varit där så jag tyckte det skulle bli oerhört spännande. Vi hade hyrt stuga på Gekås-camping för 380kr/natten...
Vi åkte från jobbet runt kl 10 och var nere i Ullared till kl 1 ca. Då drog vi direkt till Gekås eftersom vi inte fick checka in i stugan förrän kl 3.
Jag hade ju mina misstankar om köer, folk som tog kläder ur nävarna på en, körde på en med kundvagnar och sen då köer i utgångskassorna. Allt jag misstänkt blev inte alls sant, det var inga köer, folk var som folk och jag blev aldrig påkörd och vi behövde inte vänta några evigheter på att få betala. =)
Vi pratar lite lätt om att försöka göra det här som en liten återkommande resa varje år och det vore himla skoj. Jag hittade en del grejer, underkläder, strumpor, en klänning och ett par toppar, sänglinnen och ett överkast plus en massa "krafs"...
Kul var det iaf. =) När vi var färdiga på Gekås för dagen checkade vi in och korkade upp lite vin. Satt och ljög lite innan vi begav oss tillbaka till området för att äta. Jag åt en jättego pepparstekt oxfilé med potatisgratäng, mumsigt som bara den.
Efter det blev det lite mer vin, lite mer ljug, en hel del ostbågar och yatzy. Det var jättetrevligt!

Vi kom hem lördag, vi var på Gekås även på lördagen en sväng med lämnade Ullared innan klockan slagit 1. När jag kom hem var det typ bara att duscha för att sen gå över till grannen som hade grannfest. Det var grillning och samkväm, och det var supertrevligt. Tyvärr fick jag gå själv för T var alldeles för trött. Men jag hade trevligt iaf...

Man kan ju inte åka förbi Brahehus utan att fota... =)


Kram på er!

Kommentarer

  1. Det låter som om du haft det underbart! Jag har bara vart där en gång och då med Lotta Jacobsson, du vet....
    Jag tycker att det snart är dags för en syrrkväll och surrkväll.....längtar efter dig!
    Vi får höras om det.
    Love U so much!
    syrran

    SvaraRadera
  2. Jag tro jag lyckas komma ner hit när ingen är hemma ;-) Men så är de ju när man bo olika delar av landet.
    Men jag ska försöka hälsa på Terese lite. Men tiden räck inte till..

    Hoppas vi kanske kan tajma in rätt i höst när vi kommer ner.

    kramen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?