Mors dag


Idag är det Mors dag, har ni grattat era mödrar?
Jag och T tog cyklarna och for iväg till kyrkan så jag fick tända ett ljus i minnselunden för min mamma. Hon ligger inte här i Östergötland utan finns i Strängnäs men vi kunde inte åka upp till graven så då får det bli ett ljus i lunden här och det går ju bra det med.
Min mamma gick bort för snart 2 år sen, det blir 2 år i augusti, i den hemska sjukdomen cancer. Det gick väldigt fort från att vi fick veta att det var cancer till att hon var borta. Man hann liksom inte "vänja" sig vid tanken på att mamma skulle försvinna. Mammor och pappor lever ju i all evighet, inte sant...
Jag saknar min mamma väldigt mycket men hon är med mig i allt jag gör, hon ser allt jag gör. Så länge minnena finns inom mig så är vi inte långt borta från varandra.

Hoppas ni haft en jättefin dag, min har varit skön... ledig och skön. =)
Ny vecka i morgon, nya tag och nya utmaningar...

Tjillevippen!

Kommentarer

  1. Det finns ett stort tomrum inom mig också! Där brukade mamma finnas, nu finns bara minnen kvar. Jag saknar hennes fingrar i mitt hår och över mina naglar, jag har nästan glömt bort hur hon lät.....
    Jag måste nog ta fram gamla videoinspelningar för att få tillbaka hennes röst igen. Vi kanske ska göra det tillsammans!
    Jag saknar henne något så vansinnigt ibland och jag antar att du gör det också!
    Sköt om dig!
    Jag älskar dig.....
    syrran

    SvaraRadera
  2. Maria (KILOmeter)27 maj 2008 17:20

    Kan inte ens tänka mig tanken hur det känns att mista sin egen mamma. Självklart är det så att man tänker så att mamma och pappa alltid kommer finnas där - men tyvärr är det ju inte så.. :(

    Men man får vara glad så länge dom finns i livet helt enkelt.. Ska genast ringa till min mamma och berätta att jag älskar henne.. Det är väl det felet vi alla gör att man inte visar uppskattning tillräckligt ofta.. En dag kan det ju vara för sent..

    Kramar, maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?