Glass, glass, glass i stora lass...

Jag är helt galen i glass, glass i stora lass. Har alltid varit och kommer nog säkert alltid vara det med...
Jag är supernöjd att mina barndomsfavoriter återigen finns i sortimentet och då menar jag TipTop (jo, jag vet att den funnits ett tag) och Lakritspuck... När jag såg att pucken var tillbaka hoppade jag högt men lyckan sprack när jag åt den första gången för i år. Det var inte alls samma lakritspuck som när jag var liten, de har gjort om innanmätet. Det var nämligen lakritsprickar förr och nu är det lakrits"streck"... Bagatell tycker säkert ni men eftersom de marknadsför att Lakritspucken är tillbaka så borde de ju göra den likadan som då, eller?!? ;)

En ny favorit är Magnum, det är en go glass i alla dess former men den nya Magnum Mayan Mystica är ju helt gudomligt god! Chokladglass överdragen med choklad som är smaksatt med kanel, muskot och honung... det bara smälter i munnen... *mums*

Ska strax iväg och gympa, det ska bli skönt. Har förövrigt premiärcyklat idag, tog ut min cykel, tvättade av den och pumpade däcken och så gav jag mig iväg. Härligt var det. =)
Har även gjort i ordning ute, tvättat utemöblerna och ställt i ordning. Det ska ju bli fint i veckan och varmt utlovade Per-Erik (meterologen på svt) uppemot en 25grader... (hua, säger jag... redan?!?)

Kram på er

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?