Kanonstart på veckan...

... hoppas bara att jag lyckas hålla fast vid det resten av veckan. =)
SAM visar ett litet happy face där han sitter, han är nöjd idag han med. Började sent idag men klockan i kroppen ropade till 05.50 och jag vaknade och kände mig utvilad. Jag har sovit superdupergott inatt, trots fullmånen... Får man vara så oförskämd att man säger att man sovit gott? Det får jag nämligen inte göra på jobbet... Det blev en morgonpromma idag, drog i gång kaffet medan jag klädde mig. Solen sken men det var inte många grader ute inte, så det blev toppluva. När jag står och dricker mitt kaffe, upptäckter jag till min förskräckelse... Det är inte gott med kaffe!?!... jag som alltid gillat kaffe. Ska säga att det smakade godare efter frukosten. Det var skönt att komma tillbaka och äta frukost, var rätt hungrig då. Man känner sig så nyttig när man startar dagen med en promenad...

Idag hade vi även gympa med vår "stora" grupp (blivande 4-5åringar) och vi hade fått en ny grej i fredags som jag och Malin testade. Mini-röris kallades det och kommer från Friskis och Svettis, det var superkul. Jag och Malin blev svett och barnen tyckte det var kul. Mini-röris lär det bli fler gånger helt klart! På lunchen blev det en liten promma, det är gott att komma iväg och rensa hjärnan lite från både tjattret från barn och personal.

Jag och Malin har bestämt oss för att låta bli att äta godis, det är alltså dag 1 för oss idag. Än så länge går det bra men fråga mig om ett par dagar igen... =)

Mina kalorier idag
Mat: 2128 kcal
Motion: -407 kcal
Summa: 1721 kcal
Steg hittills: 19 112

Nu är jag rätt slut i benen så jag ska ta mig en stor mugg te och krypa upp i fåtöljen och titta på tv. =)

Kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2