Fredag at last... =)

Fredag… fredag…
Smaka på ordet och känn hur ledigheten sprider sig kroppen. =)
Den här helgen har jag ingenting inplanerat, ta det lugnt och bara försöka kurera mig så jag blir frisk nångång. Gubben ska jobba med lill-bilen i morgon så jag går väl och plockar lite här hemma...

Idag hörde jag på nyheterna att de kommit fram till att övervikt hos tjejer är lite beroende på vad mamma ätit… Men hallå, när ska vi sluta skylla allt på alla andra?!? Nyss var det ju en förkylnings-grej (vad det nu var) som hade en betydelse ifall man var överviktig eller inte.
Jag deklarerar högt och tydligt här:
JAG ÄR TJOCK FÖR ATT JAG SJÄLV HAR TUGGAT TILL DET, INTE FÖR ATT JAG BLIVIT FÖRKYLD ELLER FÖR HUR MIN MAMMA ÅT UNDER MIN UPPVÄXT!!!
Vi måste ta ansvar för våra egna liv och inte skyffla över ansvaret på nån annan!

Åh, vad gott jag ätit till middag idag. =) (Snacka om byte av samtalsämne… *hihi*)
Det blev ”grillad” köttbit med kokt potatis i klyftor och rödvinssås, till det blev det grönsaker och 2 glas rödvin. Är det fredag så är det… =)

Elin frågade om "Detox" och undrade vad det var för nåt. Det är en dryck jag gör i ordning på morgonen och dricker under dagen samt extra vatten. Finns att köpa på hälsokost-affären. Jag dricker det under 20 dagar, jag fortsätter att äta som vanligt så det är inget "bantnings-knep" utan jag bara rensar kroppen från slaggprodukter. Smakar som is-te och släcker törsten ordentligt. =) Har druckit det förut och tyckt att det varit bra.

Mina kalorier idag
Mat: 2146 kcal
Motion: -0 kcal
Summa: 2146 kcal
Steg hittills: 10 158

Det har inte blitt så många steg idag… Istället för att gå en promma i eftermiddag så sov jag en stund, var så trött. *suck*

Ha en skön fredagkväll!
Kram på er

Kommentarer

  1. Aha, nu vet jag vilken Detox det är! Jag har testat varianten Slim av samma tillverkare! Meddela mig gärna hur du tycker detoxen var, om du rekomenderar den eller ej :)
    Ha en bra söndag! KRAMAR

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?