Bomullsvantar, kortison och skor

Jaha, så var det dag 5 i mitt godis-fria liv. Det känns helt okej faktiskt... Kul att göra det tillsammans med någon som blir verklig, som kan ha lite koll på att jag inte äter nåt.

Liten tillbaka-blick från mitt besök på vårdcentralen och besöket hos distriktan. Det hon sa var väl egentligen inget nytt under himlen men det var ju ändå skönt att få det bekräftat. Det är soleksem och jag får smörja med kortisonsalva. Det som däremot känns lite trist är att jag blir tvungen nu (medan jag fortfarande har utslagen) att bära bomullshandskar när jag är ute. Det ser inte klokt ut men det får väl vara för den här gången då. Distriktan sa också att om det inte blev bättre efter helgen skulle jag höra av mig för att i så fall träffa en läkare. Annars var det sollotion för barn som gällde för mig till en början, tills kroppen vant sig vid solen. Men som sagt, bomullshandskar, kortison och fet salva så ska det här gå över, det försvinner av sig själv och det visste jag ju förstås.

Idag har jag varit med Malin och handlat lite, hon ska ut i morgon med ett gäng kompisar och ville ha nåt nytt och då fick man ställa upp som smakråd, det är kul tycker jag. Däremot är det inte kul då alla andra var på stan med...
Hon hittade en jättefin klänning som passade henne jättebra, kul när man hittar nåt så. Själv skulle jag ha skor och skor blev det... 3 par på Skopunkten, en hemsk affär om man som jag bara älskar skor... =) Annars blev det inte så mycket mer, visst tre par skor är väl ändå tillräckligt men tredje paret fick jag ju gratis. =)

Den vita ballerina-skon är svart men jag hittade ingen bild på just den på Skopunktens hemsida, dem vita pumpsen är i brunt skinn, supersnygga. =) Den svarta skon ser annorlunda ut i verkligeheten och är supersköna. Nu får våren jättegärna komma i dubbel mening.

Jag hoppas att du, Malin får en härlig kväll i din nya klänning! =)

Kram på er

Kommentarer

  1. Halloj Sara.. G.B "fixade" in mig på din blogg... KUL VA hmmmm.Vill bara ge dig ett litet råd, använd INTE hårclips i urringningen i år... med tanke på ditt exem. Ha´det gott, MASSOR av KRAMAR från oss i Fågelsta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2