Fortsätt till huvudinnehåll

Vem är jag?!?

Det här formuläret fick jag i ett mail av min syster, en kul grej som tar lite tid dock...
Man ska ju egentligen skicka det vidare, jag gör så här i stället! =)

1. När gick du upp idag? 8.15, är hemma och sjuk

2. Diamanter eller pärlor? Det beror nog på tillfället

3. Senaste filmen du såg på bio? Arn - Tempelriddaren

4. Favorit-TV- program? Anna Pihl, House... gillar det mesta om jag sitter vid tv'n

5. Vad åt du till frukost? Risgrynsgröt, ett glas mjölk och en knäckemacka med ost och paprika

6. Vad är ditt/dina andra namn? Kristina och Marie (sitter ihop: Sara-Marie)

7. Din favoritmat? Mat är alltid gott, husmanskost, köttfärs går alltid hem =)

8. Vilken mat gillar du inte? Det jag inte gillade förut äter jag idag så allt är värt att testa

9. Favoritchips? Förr var det Estrellas grillchips, äter inte chips längre

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Jag gillar det mesta och lyssnar på allt, gärna svenskt

11. Vilken bil kör du? En röd volvo v70

12. Favoritmacka? Räkmacka med massor av räkor

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med ? Besserwissrar... Stavas det så? =)

14. Vilka är dina favoritkläder? Beror på vad jag gör, är jag hemma är det mysbyxor och t-shirt. Annars är det jeans eller kjol och top

15. Om du fick åka vart du ville på semester? Jag vet faktiskt inte ??

16. Favoritklädmärke? Har inget, går på hur kläder sitter

17. Var vill du dra dig tillbaka? I ett hus på landet med familjen

18. Favorittid på dagen? Jag gillar nog morgonen, tror jag

19. Var är du född? På Skövde BB

20. Vilken är din favoritsport att se på? Sport är kul att titta på oavsett

21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks? Eftersom jag inte skickar det till nån så utgår jag från att ingen skickar
tillbaka. =)

22. Vem tror du skickar tillbaks först? Se svar på 21

23. Coca Cola eller Pepsi Cola

24. Fotboll eller hockey? Hockey

25. Är du en morronmänniska eller nattuggla? Både och

26. Pedikyr eller manikyr? Manikyr

27. Några spännande nyheter att berätta för oss? Nope, inte vad jag vet...

28. Vad ville du bli när du var liten? Skolfröken och det blev jag. =)

29. Bästa barndomsminnet? Husvagnssemestrar i Sveriges avlånga land

30. Varit I Afrika ? Nope

31. Nånsin rullat in någon i toapapper? Öh, nej...

32. Varit med om en bilolycka? Inte så jag blev skadad men jag och en kompis fick sladd och gled av vägen och blev ståendes mitt ute i urskogen

33. Favoritdag i veckan? Lördagar

34. Favoritrestaurant? Europizza i Tallboda, Linköping. Dem gör dem godaste kebaberna. =)

35. Favoritblommor? Tulpaner, påskliljor, rosor... You name it!

36. Favorit-snabbmatsrestaurant Det får nog bli MAX

37. Äger du en cykel? Jupp, en röd

38. Vem fick du senaste mailet från? Min syster

39. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på? Har ett kreditkort (utifall att)det räcker,

40. Läggdags? Jag försöker vara i säng till 23

41. Senaste personen du åt middag med? Min älskade sambo

42. Vad lyssnar du till just nu? Datorns surrande och min sambos bläddrande i morgontidning

43. Favoritfärg? Röd och blå

44. Hur många tatueringar har du? En skorpion på skuldran

Nu har ni fått veta lite om mig, om det var nån som var intresserad. =)

Puss och kram

Kommentarer

  1. Jag ser att du har lite att göra....
    Kanske är tur att du börjar jobba i morgon....=)
    Det var trevligt att prata med dig i telefon, du kändes lite närmare då...
    Saknar dig, vi får träffas och ha en systerkväll snart...
    Love U

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa om dig! Jag ville också bli skolfröken när jag var liten och nu pluggar jag ju till det! :) Sammanträffande!
    Tack för titten i min blogg. Välkommen åter!
    Pepp på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Semester-mode

Semester... ledighet utan några måsten, att bara få vara och ta dagen som den kommer. Lata dagar i hängmattan med en bra bok, sola och bada. Äta jordgubbar med grädde, äta glass i stora lass. Grilla till kvällen, både kött och halloumi, grönsaker, bearnaisesåser, rosé eller bubbel med fina vänner. Ostrukturerade måltider, sent och mycket... 




Nja, inte det här året. Nog för att jag ligger i hängmattan och läser, äter oanständiga mängder med jordgubbar men utan grädde. Gräddglassen är utbytt mot isglass, vi grillar men vinet avstår jag, inte varje gång dock. Motionen gör jag direkt på morgonen, morgonpromenad och sen kettlebelltränimg. Jag får andra härliga rutiner under semestern. Promenad och gofrulle på balkongen, kaffe i skuggan med min bok. Jag har det bra helt enkelt. Jag fortsätter att åka in på mötena på Viktväktarna för det vill jag inte missa. Det är liksom min tid och den är värdefull! För några veckor sen frågade coach Lena vad man hade för plan inför sommaren. Skulle man gå …