Fortsätt till huvudinnehåll

Vad ska man hitta på?!?

På tisdag i nästa vecka fyller min kära sambo år...
Varje år nu sen vi blev tillsammans har jag frågat honom vad han vill ha, varje år sen vi blev tillsammans har han svarat mig ingenting... eller så har han sagt en puss...
Men hallå, jag som älskar att ge bort saker, hitta på saker och pyssla ihop saker och ting bara för att få ge bort. Visst kan jag försöka hitta på saker, det är inte så svårt, tidigare år har vi varit till Kalmar och bott på Slottshotellet, ätit gott, druckit gott och så var vi på Öland. En gång var vi till Göteborg, gick på Lorensbergsteatern, bodde på Scandic och mådde bra. En gång var vi till Stockholm och såg Mamma Mia...
Eftersom Thomas nu jobbar lite annorlunda än tidigare, han kan inte ta ledigt hur som helst eller vara borta och något schema har han inte fått än. Han har fortfarande inte kört sin tur med instruktör än så vi vet inte... Det gör att det är svårare att ge bort en resa eller nåt annat.

Han är ett inbitet Brynäs-fan, vet inte om jag ska hitta på något därifrån men då är jag lite sent ute ifall jag vill ha det till tisdag. Äsch, jag vet inte...

Idag har jag varit på stan, kikat runt lite i affärer och shoppat lite. Hade Malin med mig och det var kul, Malin är en kul tjej. =)
SAM (stegis) visar nu (kl 21.13) 15 587 steg och kvällen är inte slut än. =)

Nu ska jag förbereda lunch till Thomas till i morgon!
Kram på er!

Kommentarer

  1. Oj, inga dåliga presenter din sambo har fått. Du kanske kan mysa till på hemmaplan istället? Eller varför inte en natt på hotell, de har ju "romantik-teman" och det är verkligen ngt jag själv skulle vilja ta min sambo till.
    Eller gör ngt äventyrligt, eller duka upp fin middag...han verkar ju inte kräva mer än en puss.hehe.
    Det var en intressant träningsform du nämnde i vårt forum, men jag antar att det inte finns här tyvärr.

    Kul att du kikar förbi, hoppas att kommande helgen blir bra=)

    Kram/Lulu

    SvaraRadera
  2. Du som gillar att pyssla du får väl baka en brynäs-tårta åt honom och överraska med en smaskig middag och fin dukning. Jag tvivlar inte på att du kommer på något för du lyckas ju alltid......
    Love U
    Syrran

    SvaraRadera
  3. Tja! Jadu, hon kanske var sur och hade inte så mkt annat för sig.
    Vi båda skulle till gymmet idag, men jag blev in rykt till vårt projektarbete. Det är ju tenta-p nu, och man vill väl få gjort så mkt som möjligt. Tyvärr fick jag bortprioritera gymmet, men det säger inte att jag kan träna nu när jag har tid =)

    Så det finns Flowin här? Synd att centralbadet ligger så långt bort härifrån, det är verkligen inte centralt enligt mitt tycke.haha.
    Men det skulle vara kul att pröva...
    har du fått möjlighet att testa på?

    Skönt med promenader, hoppas vädret står sig så bra som här. Blev ju sugen på en prommis.

    Ha det gott, kram!
    /Lulu

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tummen upp eller tummen ner?

Facebook.
Tummen upp, gilla eller likes.



Det här resonemanget har jag läst på flera ställen, det här med att gilla olika statusuppdateringar, foton eller dylikt.
Vad gillar du?
Gillar du alls?
Gillar du allt?

Jag har en vän som beklagat sig lite till mig för att min vän i sin tur har en vän som gillar precis allt min vän gör. Det kan vara statusar, foton, incheckningar. ja, you name it. Varenda spår hon lämnar på facebook gillas. Hon börjar tröttna då det även kan komma spydiga kommentarer som kan uppfattas som stötande. Sen att relationen mellan dem är något komplicerad och hon känner att hon inte kan ta bort människan gör det hela något svårare.

Vad hade du gjort?

Sommarsemester 2017, del 1

Den här sommaren går nog till historien som den bästa hittills. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga men jag är verkligen supernöjd med den. På måndag går jag tillbaka till jobbet, full av energi att ta mig an höstterminen. Sommaren är inte slut bara för det men dom spontana resorna som sträcker sig flera dagar är nog slut. 😜
En vecka for vi neråt och gjorde Skåne. Vi har inte riktigt än listat ut det hela med ställplatser/campingplatser och är helt enkelt nya på det. Vi stod en natt på parkeringen till Kosta Outlet och shoppade loss lite dagen efter. 

Där blev jag med hatt... vet inte när jag ska använda den men fin är jag i den. 😂
Efter det hamnade vi i Blekinge, hade tänkt Karlskrona men det blev Ronneby hamn. Fint ställe men det blåste väldigt i anslutning till havet. 




Sen blev det Skåne, Åhus seaside... med kändis-spoting. 😉
Syns det vem det är? 😉


Sen blev det en tur till Kivik där vi handlade lite gottis samt gick upp på den södra delen på Stenshuvud. Vackert så det förslog …

Sommar 2017, del 2

Vi åkte hem och mellanlandade dels för att det var dags för sophämtning samt vägning hos vv för mig. Jag hann tvätta upp det vi använt under första delen och tur var det för tvätt har vi med oss hem nu. 🙈 Vi for på fredagen och första stoppet var i Borensberg för att tanka lite vatten hos Eldarna. Vi har inget bra vatten som vi vill ha i vattentanken i bilen. Sen knappade vi in Laxå på gps'en för ett litet stopp på systembolag och Ica. Kan säga att i Laxå känner alla alla, vilket gjorde att jag blev rätt så uttittad på Ica. 😜😂Andra stoppet blev Hällefors, ett ställe som tydligen var en gammal restaurang som numera var nerlagd. Men att stå på deras veranda och titta ur över landskapet var fantastiskt. 

Nästa stopp var Sälen, jag som aldrig åkt slalom har heller aldrig varit i Sälen. Vi såg startfållan till Vasaloppet och juvelen fick jobba hårt i backarna upp. Vi parkerade bilen och gick en bit på södra Kungsleden innan vi parkerade bilen nere i Lindvallen. Bestämde oss för att lå…