Saturday night..

~♥~♥~♥~

Lördag och äntligen sista kvällen med melodifestival. Visst jag tycker melodifestivalen är kul, det är roligt att att se tävlingarna och låtarna, vad artisterna har på sig och vad dem försöker sig på i år. Däremot blir det så långdraget, svenska folket kan inte rösta i musik och jag tycker man ska gå tillbaka till hur det såg ut förut.
Live-orkester och jurygrupper som avgjorde hela alltet...
Charlotte Perelli vann, låten är bra och jag hoppas att hon kan göra om samma grej som hon gjorde sist hon var med...

Här i Ekliden är det som det brukar vara. Avloppet i badrummet är dock fortfarande strulig och vill inte riktigt fungera som det ska. Gammalt hus - gamla ledningar...

Idag var vi ute och åkte en sväng, tittade lite på hus runt i ett område som i Linköping är lite finare. Det ligger utmed Roxen och husen som byggs i området är vräkiga som bara f@n... Den ena ska vara värre än den andra. Husen är superstora och ligger på små "skit"-tomter som gör att husen ser malplacerade ut. Usch och fy för att bo så...

Vad det gäller min stegtävling så tror jag nog att jag ska lyckas dra hem det där. 100 000 steg på en vecka, hittills är jag uppe i 75 259steg och då har jag idag och i morgon kvar att rapportera samt att gympan är i morgon och den ger bra många steg. =) När jag har berättat om utmaningen så frågar alltid folk, vad blir priset då? Jag får inget pris utan det är bara själva grejen att jag går mycket och att ha nått 100 000 steg...

Påsken är i antågande, pyntar ni? Jag ska pynta lite med fjädrar och några smågulliga trä-ägg jag har. Köpte förövrigt tulpaner igår när vi var och handlade, dem är så fina. =)
Visst är dem?

~♥~♥~♥~

Kram på er och godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?